اگه قرار باشه دختر بچه ای چادر سرش کنه و چادری بشه، مامان و باباش خیلی باید حواسشون جمع باشه و همیشه مواظب باشن که این چادر برای دختر بچشون همیشه شیرین باشه و هیچ وقت از طرف اونا و یا مشکلاتی که پیش میاد، حتی کوچک ترین دلخوری و ناراحتی ای نسبت به چادر نشون ندن.مثلا اگه هوا بارونی بود و چادر بچه گلی شد،‌به هیچ وجه نباید با اوقات تلخی و عصبانیت بچه رو خطاب کنن و حتی با کوچکترین لحن ناراحتی ای به بچه بگن چادرتو جمع کن و یا مثلا اه که چادرت گلی شد و یا اون چادرو بردار از سرت ؛ مگه نمی بینی همش گلی شد و یا ای وای زود بردار اون چادرو از سرت که همه جا رو کثیف کرد.

یه نکته مهم دیگه هم اینه که باید حواسمون باشه اگه دوست داریم دخترمون چادری بشه، تو هویت دادن به دخترمون با دقت زیاد عمل کنیم. متاسفانه اکثرا می بینیم که والدین دائم دخترشون رو با دختر خوشگلم و دختر زیبای من و ملکه زیبایی و کلماتی از این قبیل صدا می زنن. و دختر رو همه دوست دارن هر روز با انواع و اقسام وسائل تزیینی جدید مو و لباس ببینن و با هر باری که موهای دختر یا لباس دختر بچه ها عوض میشه، اطرافیان همش از زیبایی و خوشگلی اون و لباس ها و چهره و موی سرش تعریف می کنن و به این ترتیب دختر بچه های ما از همون ابتدا بهشون باورونده می شه که هویتشون تو زیبایی موی سر و لباس ها و اندامشونه و دختری که با این باور بزرگ بشه، نمی تونه و نباید هم چادر رو قبول کنه؛ چرا که چادر پوشیدن، یعنی پوشاندن همه هویتش. و این علاوه بر سختیش، نامعقول میاد به نظرش.(صد البته بنده هیچ مخالفتی با زیبایی و آراستگی ندارم) بنابراین باید حواسمون به این نکته مهم باشه.

حالا علاوه بر این باید از همون ابتدا تلاش کنیم که با چادر و حجاب و پوشش به دخترمون هویت دینی بدیم.لابد میگین چه جوری؟ فقط یکی دو تا مثال میزنم: این که مثلا وقتی دخترمون روسری یا چادر(حتی بی برنامه و همین جوری و تو خونه) می پوشه، ما و بقیه اطرافیان ذوق کنیم و به بقیه افراد دور و برمون هم که حواسشون نبوده بگیم ببینید چه دختر قشنگی داریم یا چه دختر زیبایی شد و چقدر نورانی و خوشگل شد و یا یه جایزه(حالا از هر مدل و نوعش؛ نه لزوما گرون و ...) و تشویقی براش در نظر بگیریم و در صورت ممکن همون لحظه حتما یه تشویق ازش بکنیم( حتی شده با دادن یه شکلات) و یا وقتی با چنین صحنه هایی(پوشش دخترمون) مواجه شدیم، با ذوق بگیم یه لحظه با همین حجاب زیبات وایسا تا ازت عکس بگیرم و اون عکس رو به دوستان و فامیل هم نشون بدیم و یا بفرستیم که داشته باشن و با هر بار دیدنش یه تشویقی بشه برای دخترمون و یا خودمون اون عکس رو پس زمینه گوشی تلفن همراه و یا کامپیوترمون بکنیم و یا خبر این پوشش زیباشو سریع به فامیلای محبوبش و دوستان مخابره کنیم. این که دیگه چه جوری می شه این حجاب زیبا رو در دختر خردسال نهادینه کرد برمی گرده به افراد مختلف و سلائق و ذوق های متفاوت که اتفاقا منم خیلی خوشحال می شم که با این سلائق مختلف آشنا بشم.