تو این اوضاع و احوال بحران اقتصادی دنیا و گرونی که واقعا مردم دارن با تمام وجود لمسش می کنن، گرچه بازار گله و اعتراض داغه، ولی بزرگی تعبیر قشنگی به کار برد، که حیفم اومد ازش استفاده نکنم.

یه وقتی تو این کشور جنگ بود و مردم هم به شکل فیزیکی می جنگیدن و هم با شرایط خیلی خیلی سخت زندگی می کردن و البته همه اعتماد به نظام داشتن و به خاطر خدا همه سختی ها رو باشیرینی تمام پشت سر می ذاشتن. ولی الان تو شرایطی زندگی می کنیم که تا بنزین 100 تومن گرون میشه، یا نون و یا هر چیز دیگه ای با هر افزایش قیمتی مواجه می‌شه، می‌بینیم که داد مردم می‌ره هوا و همه جا و بین همه کس صحبت از گرونی و تحریمه و گاهی میشنویم که بابا ول کنید هسته ای رو یا مخالفت با آمریکا رو. استخونامون شکست و له شد و...

ولی واقعا مشکل مردم و جامعه ما این حرفا نیست. مردم ما خیلی رفاه زده شدن. یه وقتی شما تشنه ای و آب نیست که بخوری و می گی خیلی تشنگی کشیدم و اذیت شدم؛ ولی یه وقتی آب که فط و فراوونه، انواع و اقسام نوشیدنی های گوارا و با طعم های مختلف همیشه در دسترست بوده و هر لحظه که اراده کردی، حتی با وجود عدم تشنگی، خواستی و تونستی از اون ها استفاده کنی، حالا هم نه که نتونی ازشون استفاده کنی، نه؛ باز هم ازشون استفاده می کنی، ولی یه خورده سختته خریدشون، چرا که کمی گرون شدن.

شاهدشم اینه که وقتی مردم از گرونی حرف میزنن، می‌گن رفته بودم فلان برنج دانه بلند رو گرفتم ولی نمی‌دونی چقدر گرون شده بود نسبت به مثلا هفته قبل. یا همین تبلیغات انواع وسایل دکوری و تزیینی چه تو تلویزیون، چه سطح شهرو یا مصرف خیلی بالاتر از قبل مرغ تو همین دوره گرونی مرغ اخیر(به گفته آمار) و یا همین شلوغی بازار(اینو همه شاهدیم که بازار اصلا خلوت تر از قبل نشده و همچنان همیشه شلوغه) یعنی گرچه مردم تو حرف دائم از گرونی و خورد شدن زیر سنگینیش می نالن، ولی همچنان زندگی با همون روال قبلی در جریانه.

متاسفانه این حقیقتیه که باید حواسمون بهش باشه و من گمان می‌کنم که این نالیدن‌های ما ناشی از عدم قناعت و کم صبری ماست و گرچه من هم مثل بقیه اعضای جامعه دارم با تمام وجود گرونی رو لمس می‌کنم، ولی ایمان دارم که ما مردم ایران اگر بخوایم واقعا می تونیم تو شرایط خیلی خیلی سخت‌تر از حال هم زندگی خوب و بانشاطی داشته باشیم و امید دارم که ما مردم، یه کم بیشتر حواسمونو جمع کنیم. ایشاللا!

____________

پی نوشت:این لینک هم ناجور موید این پسته:http://rajanews.com/detail.asp?id=141316