همزمان که دارم این مطلبو می‌نویسم، شبکه قرآن داره سخنرانی آیت الله خاتمی رو پخش می‌کنه:

"این‌که بگوییم با روی کار آمدن یک کاندید به عنوان رئیس جمهور، انقلاب شکست می‌خورد و نابود می‌شود و یا همه جا بهشت می‌شود؛ هر دو کاملا از اساس اشتباه است."

واقعا هم چرا گاهی ما فکر می‌کنیم حتما همه در مقابل هم باید بایستیم و موضع‌گیری کنیم؟ مگه الکیه؟ مگه این انقلاب رو یه فرد به وجود آورده که یه فرد بخواد نابودش کنه و یا یه فرد بخواد یه دفعه گلستان درست کنه؟ به قول آیت الله خاتمی، که داره از قول امام داره تعریف می‌کنه؛ "همون طوری که سیاه‌نمایی گذشته اشتباهه، سیاه نمایی آینده هم اشتباهه. و با پایان انتخابات همه باید حواسمان باشد که رقابت‌ها تمام می‌شوند و رفاقت‌ها باید باقی بمانند."

خوشبختانه من که یه سهم کوچیک تو جامعه‌ام دارم، با هر کسی که صحبت می‌کنم و جویای نظرات می‌شم، اتفاقا خوشحال می‌شم که همه در حال تحقیق و بررسین و واقعا مردم با هر انتخاباتی چقدر رشد پیدا می‌کنن. واقعا این انتخاباتا خیلی برا بالا بردن سطح معرفت و آگاهی‌ها اثر دارن. و بحث و تلاش برای ترجیح خوب‌تر و باشرایط عالی‌تر بر خوب و با شرایط خوب است و خود همین جای شکر را دارد.

البته اگر صرف‌نظر کنیم از برخی فعالین بیشتر با رویکرد تخریبی و یا دارای عملکرد مبنی بر نتایج نظرسنجی‌های کذا و کذا؛ آن‌چه که من در دوستان دانشگاهی و اطرافیانم و کسانی که روزانه ارتباط حضوری و یا پیامکی و تلفنی داریم؛ مشاهده کرده‌ام؛ تقریبا همه در دل حداقل علاقه و تمایلشان برای همان کاندید بهتر است؛ لیکن به خاطر سخنان برخی فعالین که البته هم کم‌رنگ‌تر هستند و هم متاسفانه این روزها از ادبیات تخریبی و یا هجمه و هول و هراس و حمله و یا سانسور بسیار بهره می‌برند(وچه غافلند که همین نوع حمایتشان از کاندیدی خود بدترین ضدتبلیغ است برای او)؛ کمی در بیان راحت نظرات، مانده‌اند و ظاهرا مرددند و به قولی خود را درگیر بین احساس و عقل می‌دانند و البته من به شدت امیدوارم که همه با ترجیح معیارهای اساسی‌تر و منطقی‌تر و اصولی‌تر و باپشتوانه‌های محکم‌ترT این مرحله را هم با سرافرازی پشت سر بگذاریم و البته معتقدم در چنین مرحله حساسی مددگیری و التماس به درگاه خدا و امامان معصوم و امام روح الله عزیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

حاشیه: منظورم از ارتباطات این روزها رو گفتم شاید اگه بگم بهتر باشه و شفاف‌تر:پیامک‌های ردوبدلی با دوستان فعال بسیجی وسیاسی دوران دانشگاه و یا با طلاب و یا همسرانشان در جمع مثلا مادران همکلاسی‌های پسرم و یا فامیل؛ و یا چت با همکلاسی‌های دانشگاهی قدیمی و جدید و یا افرادی از خانواده‌های مذهبی و آگاه و فعال تهرانی.

حالا به هر حال امیدوارم هممون این روزا رو حسابی تلاش کنیم در شناخت اصلح و رسیدن به حجت شرعی و ادای تکلیف حماسه سیاسی و  امیدوارم همه به جنبه الهی و حرکت دل‌ها به سمت اصلح با دعا و توسل هم عنایت فراوان داشته باشیم. و البته خیلی جای شکر داره که همه دردمند نظام و انقلاب و حضرت ماهن.






برچسب ها : حماسه سیاسی  ,